Pomoc / FAQ


Rejestracja
a)Jakie dane muszę podać podczas rejestracji?
Rejestracja na Odlotek.pl jest bardzo szybka.

Aby jej dokonać należy podać następujące dane:

Login – inaczej nazwa użytkownika (pseudonim), pod którym będziesz widoczny(a) dla innych użytkowników Świstak.pl. Login jest dowolną nazwą zawierającą tylko litery, cyfry lub znak "_" (nie "-"). Maksymalnie 20 znaków i bez tzw. polskich ogonków, czyli zamiast "ą" wpisz "a”.
Pamiętaj: nie ma możliwości zmiany raz wybranego loginu.

Twój adres email – należy podać prawidłowy adres e-mail. Podanie błędnego adresu uniemożliwi dokończenie rejestracji.

Hasło - zabezpiecza dostęp do Twojego konta na Świstaku. Hasło musi się składać z co najmniej 6 znaków. Hasło powinno spełniać pewne wymogi bezpieczeństwa (przeczytaj więcej).
Numer telefonu -opcja ta jest podstawową opcją w serwisie dzięki czemu Kupujący szbciej moga skontaktować się odnośnie zainteresowanej aukcji/ogłoszenia

Pozostałe informacje o sobie możesz uzupełnić, po rejestracji, w zakładce: Moje konto > Ustawienia > Moje dane.

Na Twój adres zostanie wysłany mail potwierdzający pomyślne przejście rejestracji. Aby aktywować konto, należy kliknąć w link aktywacyjny zawarty w otrzymanej wiadomości.

Pamiętaj, że do tego aby móc rozpocząć sprzedaż musisz uzupełnić następujące dane w panelu klienta:

Imię,
Nazwisko,
Kraj,
Kod pocztowy,
Ulica,
Miasto,
Województwo,
Telefon.
Dodatkowo jeśli posiadasz konto "Firma", musisz wypełnić pola: Nazwa firmy, NIP, REGON, a także w szczególnych przypadkach KRS, oraz przesłać do nas kopię dokumentów potwierdzających Twoje dane. (Sprawdź, jakie dokumenty są wymagane przy aktywacji konta "Firma").
b)   Bezpieczne hasło
Podczas rejestracji konta w Odlotek.pl musisz utworzyć swoje hasło. Login oraz hasło są niezbędne do korzystania z serwisu. Bardzo ważne jest, aby hasło było odpowiednio skonstruowane. Nie powinno być zbyt proste, ponieważ inna osoba może go odgadnąć i przejąć Twoje konto.

Dobre hasło:

składa się z co najmniej 8 znaków,
zawiera litery oraz cyfry
zawiera znaki specjalne ("!", "$", "%", itp.)
zawiera małe oraz duże litery
Przykłady dobrych haseł: Ce4ar3k$, 4StW_s!49, VxVo50%, ...
Przykłady złych haseł: cezarek, warszawa, serduszko, abcdefg, swistak, 123456, qwertyz, ...

Jeśli uważasz, że podane przez Ciebie hasło nie spełnia powyższych warunków, możesz je zmienić, przechodząc do zakładki: Moje Konto / Ustawienia / Moje dane.

Pamiętaj: nigdy nie podawaj nikomu swojego hasła, także administrator Odlotek nie ma prawa Cię poprosić o Twoje hasło. W przypadku gdy zapomnisz swoje hasło, przejdź na stronę - przypomnienie hasła.
c)Przetwarzanie i bezpieczeństwo danych osobowych
Kilka istotnych faktów na temat przetwarzania danych osobowych w serwisie Odlotek.pl

każdy użytkownik może dowolnie zmieniać dane osobowe po zarejestrowaniu,
na wniosek każdego użytkownika serwis jest zobowiązany w ciągu 7 dni usunąć dane osobowe z serwisu, jeśli spełnione zostaną określone warunki,
Twoje dane są należycie chronione. Baza danych użytkowników została zgłoszona do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
d)Nie posiadam adresu w Polsce

Użytkownikiem może zostać osoba posiadająca adres zamieszkania/korespondencyjny poza terenem Polski. Podczas procesu rejestracji, przy wypełnianiu formularza zgłoszeniowego, w polu 'Województwa' należy wybrać opcję 'Zagranica', w polu 'Kod pocztowy' wpisać '00-000', natomiast w polach 'Ulica z numerami' i 'Miejscowość' podać swoje pełne dane adresowe, z kodem pocztowym i krajem włącznie.
e)Wizytówka użytkownika i ustawienia prywatności danych
Wizytówka jest miejscem, w którym w łatwy sposób możesz zarządzać swoim danymi osobowymi. Sam ustalasz, jakie dane pokazujesz publicznie oraz kto dokładnie ma je widzieć.

Podczas rejestracji musiałeś podać jedynie login, adres e-mail i hasło do konta. W momencie, gdy chcesz przeprowadzać transakcje, musisz uzupełnić następujące dane:
imię,
nazwisko,
kraj,
kod pocztowy,
ulica,
miasto,
województwo,
telefon.
Za pomocą checkboxów możesz wybrać, które dane mają pojawiać się w wizytówce. Jest ona widoczna zarówno na Twoich aukcjach jaki i profilu.

Wszystkie dane, które podasz, są chronione i sam ustalasz, w jaki sposób mają być pokazywane. Masz trzy opcje do wyboru:
Pokazać dane tylko dla zalogowanych użytkowników,
Pokazać dane tylko dla osób z Twojej listy kontaktów,
Pokazać dane dla wszystkich internautów.

Doskonale rozumiemy, iż tożsamość to najwyższy skarb, dlatego stworzyliśmy system, który zgodnie ze wszelkimi normami - chroni Twoje dane osobowe.

Jeśli posiadasz konto typu firma, Twoje dane: nazwa, typ przedsiębiorstwa, NIP, REGON, KRS są widoczne dla wszystkich zalogowanych użytkowników serwisu Odlotek.pl
f)Dokończenie rejestracji
Po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracji, wysyłamy do Ciebie email potwierdzający rejestrację.

Odbierz wiadomość ze swojej skrzynki pocztowej i kliknij w znajdujący się w nim link

Pamiętaj: jeśli nie potwierdzisz swojej rejestracji, nie będziesz mógł korzystać z Odlotek.pl

g)Nie otrzymałem(am) linku aktywacyjnego

Link aktywacyjny powinieneś otrzymać bezpośrednio po procesie rejestracji. Kliknięcie w ten link jest potwierdzeniem, iż adres e-mail, który podałeś(aś) podczas rejestracji należy do Ciebie. W razie gdybyś nie otrzymał(a) linku aktywacyjnego - możesz wysłać sobie go ponownie. Wystarczy zalogować się do serwisu i kliknąć w link "Wyślij ponownie". Po zalogowaniu się powinieneś(aś) zobaczyć taki monit:

Jeśli mimo tego - w dalszym ciągu nie otrzymałeś(aś) linku aktywacyjnego - napisz do nas.
h)    Wyrejestrowanie konta

Użytkownik może zażądać usunięcia swojego konta, po uprzednim skontaktowaniu się z administracją serwisu (na przykład poprzez formularz kontaktu). Administrator w ciągu kilku dni roboczych rozpatrzy żądanie. Podanie powodu, dla którego konto ma zostać usunięte, przyspieszy proces wyrejestrowania konta.

Administrator może odrzucić żądanie usunięcia konta, jeśli posiadasz aktywne oferty.

Konto Użytkownika, które zostało wcześniej zablokowane w trybie przewidzianym w pkt III ust. 4 Regulaminu, nie może zostać usunięte.

Twoje konto może zostać wyrejestrowanie tylko wtedy, gdy spełnione będą poniższe warunki:

Wszystkie Twoje oferty są zakończone,
w ciągu ostatniego miesiąca nie otrzymałeś oceny punktowej poniżej 3,
ustosunkujesz się (przedkładając dowody finalizacji transakcji) do opinii jedynkowych, oskarżających Cię o nie wywiązanie się bądź niewłaściwe wywiązanie się z transakcji,
wszystkie Twoje należności wobec serwisu Odlotek.pl są spłacone i konto nie jest na stanie"minusowym"
Żeby zamknąc konto w serwisie Odlotek.pl konto takiego użytkownika nie może być na stanie "minusowym" dopuszczalny limit SALDA to kwota 0 zł do zamknięcia konta 
.
i)Czy rejestracja jest płatna
Rejestracja w serwisie Odlotek.pl jest w pełni bezpłatna i trwa 30 sekund. Wystarczy wypełnić trzy pola:

podać login,
podać adres e-mail,
podać hasło.
podac numer telefonu
Po tej procedurze można wziąć udział w transakcjach, jednak nie można jeszcze sprzedawać. Po rejestracji i przeprowadzeniu pełnej weryfikacji konta, każdy użytkownik otrzymuje od serwisu bonus w wysokości 500 srebrnych. Po przeprowadzeniu pełnej weryfikacji, każdy Użytkownik może rozpocząć procedurę sprzedaży.

2.Logowanie

a)    Nie mogę się zalogować
Wpisując hasło zwróć uwagę na małe/duże litery. Jeśli w Twoim haśle znajdują się niestandardowe znaki (np. polskie litery) zwróć uwagę na zainstalowany układ klawiatury lub język.

Aby Użytkownik mógł zalogować się do swojego konta, powinien mieć poprawnie ustawione następujące opcje:

datę i czas w systemie operacyjnym - najczęstszy problem,
akceptacja plików cookies (przeglądarka),
włączoną obsługę Java Script (przeglądarka).
Spełnienie powyższych kryteriów powinno wystarczyć. W przypadku gdy problem się powtarza, powiadom o tym fakcie administratora za pomocą formularza kontaktowego i opisz jak najdokładniej zaistniały problem.

Uwaga: Jeśli trzykrotnie wpiszesz zły login/hasło, logowanie na Twoje konto zostanie, ze względów bezpieczeństwa, automatycznie zablokowane na okres jednej godziny. Pamiętaj o tym, iż nadmiar plików tymczasowych i ciasteczek nagromadzonych w Twojej przeglądarce również może mieć wpływ na poprawne logowanie. Warto systematycznie przeczyszczać historię przeglądania.

b)Poprawne ustawienia przeglądarki
W przypadku wystąpienia problemów z logowaniem lub funkcjonalnością serwisu, prosimy o zweryfikowanie i ewentualne poprawienie ustawień:

poprawność czasu oraz daty w systemie operacyjnym. Dokonujemy tego klikając dwukrotnie prawym przyciskiem myszy na zegarku znajdującym się na samym dole po prawej stronie państwa ekranu,
akceptacji plików cookies należy dokonać w opcjach programu: narzędzia/ opcje internetowe/ zabezpieczenia oraz .../prywatność,
włączenia opcji Java Script dokonujemy w opcjach: narzędzia/ opcje internetowe/ zabezpieczenia/ poziom.
Poniżej przedstawimy "Szybką konfigurację" przeglądarki Opera (wersja 7.5x):

Istotne włączone opcje to:

"Włącz obsługę JavaScript"
"Akceptuj ciasteczka"
Wymienione wyżej ustawienia mogą nie działać poprawnie w przypadku, gdy na komputerze Użytkownika jest zainstalowany program typu Firewall (np. Zone Alarm), a jego ustawienia blokują dostęp do stron - program jest niepoprawnie skonfigurowany.
c)Nie pamiętam mojego hasła
Jeśli nie pamiętasz swojego hasła do konta w Odlotek.pl, przejdź na stronę odzyskiwania hasła i postępuj zgodnie ze wskazówkami.

d)Jak zmienić hasło?
Zmiany hasła można dokonać po zalogowaniu się do systemu i przejściu do zakładki: Moje dane / Ustawienia / Hasło i e-mail

e)Jak się wylogować?
Po zakończeniu korzystania ze Odlotek.pl, koniecznie wyloguj się z serwisu.
W tym celu kliknij w link "wyloguj się", który znajduje się w prawym górnym rogu strony po naciśnieciu na login ,ukazuje sie lista rozwijana 
:
f)Jak zmienić e-maila?
Zmiany hasła lub adresu e-mail można dokonać po zalogowaniu się do systemu i przejściu do zakładki: Moje konto / Ustawienia / Moje dane. Po prawej stronie znajduje się sekcja, służąca do zmiany adresu e-mail. Wpisz dwukrotnie nowy adres e-mail i nacisnij przycisk "Zapisz". Na koniec kliknąć w link, potwierdzający zmianę adres e-mail.

UWAGA! Wiadomość z linkiem przyjdzie na nowowprowadzony adres.

3.Informacje podstawowe

a)Czym jest platforma handlowa?
Platforma handlowa jest miejscem zawierania transakcji kupna i sprzedaży na zasadach zbliżonych do aukcji toczących się w rzeczywistości (poprzez kupno natychmiastowe lub złożoną propozycję ceny).

Zasadnicze różnice:

oferta otrwa(licytacja) w trybie online w Internecie,

masz również możliwość kupna/sprzedaży towaru poprzez opcję "Kup teraz" (forma zbliżona do sprzedaży/kupna w sklepie internetowym).
udostępniamy także oferte:OGŁOSZENIE gdzie użytkownik może skontaktować się ze sprzedającym poprzez podany numer telefonu i uzględnić czas i miejsce odbioru danego przedmiotu 

b)Karta użytkownika
Strona informacji o Użytkowniku (Wizytówka Użytkownika) zawiera najistotniejsze dane na Jego temat. Warto zapoznać się z tą stroną przed dokonaniem transakcji. Poniżej znajduje się opis poszczególnych elementów Karty:
Legenda:

1 Podstawowe informacje na temat Użytkownika:

Login,
Avatar (zdjęcie o rozmiarach 96x96 pikseli),
Informacja o statusie weryfikacji (zweryfikowany, niezweryfikowany),
Liczba opinii i ich średnia składowa,
2 Informacje kontaktowe:

"Napisz do sprzedającego" - podstawowa metoda kontaktu z Kontrahentem (szczegółowe dane kontaktowe są przesyłane dopiero po przybiciu w ofercie).
"Zaproś do kontaktów" - opcja pozwalająca dodać znajomego do swoich kontaktów.
"Strona o mnie" - informacje na temat Użytkownika.
"Oceny transakcji" - informacja na temat składowych ocen, otrzymanych przez Użytkownika
3 Aukcje i znajomi:

"Moje aukcje" - kliknięcie w ten link wyświetla wszystkie trwające oferty Użytkownika.
"Moje kontakty" - kliknięcie w ten link wyświetla wszystkich znajomych Użytkownika.
4 Statystyki konta - dodatkowe, istotne informacje:

"Rejestracja" - przybliżony czas jaki minął od momentu zarejestrowania się Użytkownika.
"Ostatnie logowanie" - czas jaki minął od ostatniego zalogowania się do serwisu przez Użytkownika.
"Zmiany danych" - przybliżony czas jaki minął od momentu zmiany danych przez Użytkownika.
"Usunięte oferty" - liczba ofert usuniętych przez administratora.
"Średnia cena sprzedaży" - średnia cena sprzedaży towarów wystawionych w ofertach w okresie od rejestracji Użytkownika do teraz.
"Średnia cena zakupu" - średnia cena kupna towarów w okresie od rejestracji Użytkownika do teraz.

5 Ocena transakcji:

Statystyka procentowego udziału składowych opiniotwórczych o Użytkowniku. W zakładce tej Sprzedający bądź Kupujący może ocenić jakość poszczególnych składowych transakcji, tj. Główna ocena (średnia wszystkich ocen), Logistyka (transport i jakość opakowania), Towar (zgodność z opisem), Jakość obsługi, Kupujący (ogólna ocena Użytkownika jako Kupującego).
d)Jak chronić swoje konto?

Ktoś przejął moje konto. Co robić?
W przypadku przejęcia częściowego lub całkowitego konta użytkownik powinien:

zmienić hasło do konta (mocne hasło to takie, które zawiera duże i małe litery oraz przynajmniej jedną cyfrę);
zgłosić bankowi lub innej instytucji finansowej o zablokowanie konta lub np. karty kredytowej, jeżeli przejęcie konta wynikło z skorzystania z fałszywej strony lub e-maila, w wyniku czego użytkownik przesłał poufne dane, które haker może wykorzystać w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
zgłosić sprawę naszym administratorom przez poniższy formularz.
W przypadku nie możliwości zalogowania się na swoje konto zgłoś sprawę do nas przez formularz kontaktowy.

Po odzyskaniu konta użytkownik powinien:

zweryfikować czy jego dane osobiste oraz ustawienia nie zostały zmienione;
sprawdzić, czy w ramach jego konta nie zostały zmienione jego oferty lub wystawiono nowe.
zweryfikować je pod kątem naszego regulaminu, prawa, a także przede wszystkim, czy wprowadzone przez włamywacza zmiany nie wpłyną negatywnie na jego wizerunek wśród innych użytkowników serwisu.
dokonać odpowiednich zmian lub usunąć niepożądane oferty.
Radzimy również naszym użytkownikom by używali programów antywirusowych, firewalli oraz innego oprogramowania, które pomaga w wykryciu wirusów, a także programów szpiegujących. Ponadto prosimy aktualizować swoje oprogramowanie, ponieważ kolejne wersje programów zawierają zazwyczaj również „łaty” związane z bezpieczeństwem (dotyczy to na przykład przeglądarek internetowych).


W jaki sposób może dojść do przejęcia mojego konta?



2.1. Fałszywe strony

To strony przygotowane przez hakera w ten sposób by w jak największym stopniu przypominały wygląd stron atakowanego serwisu. W przypadku portalu Odlotek.pl będą one w URL zawierały zapewne wyrażenie „odlotek.pl”, a layout strony będzie przypominał ten z naszego serwisu. Celem ich tworzenia jest uzyskanie informacji dotyczących tożsamości użytkownika w tym przede wszystkim danych do logowania, danych dotyczących kont bankowych, kart kredytowych oraz innych. Sukces takiego rodzaju ataku na użytkownika haker osiąga w przypadku, gdy użytkownik np. wypełni specjalnie do tego przygotowany formularz, a następnie prześle dane za jego pomocą.

Prosimy, więc zwracać uwagę na URL wyświetlany w pasku adresu okna przeglądarki. Zwracamy również uwagę, że wszystkie nasze strony rozpoczynają się od frazy „odlotek.pl” lub „ssl.odlotek.pl”.

2.2. Fałszywe e-maile.

To takie, które w polu nadawcy lub w swej treści zawierają słowa lub wyrażenie, które mogą świadczyć, że zostały one przesłane z serwisu Odlotek.pl. Celem ich wysłania jest podobnie jak to ma w przypadku „fałszywych stron” uzyskanie przez hakera pewnych informacji o danym użytkowniku, które następnie mogą mu posłużyć w dalszym ataku na nasz serwis lub np. na konto bankowe danej osoby. Sukces takiego rodzaju ataku na użytkownika haker osiąga w przypadku, gdy użytkownik kliknie w specjalnie przygotowany link lub prześle dane w e-mailu zwrotnym.

Informujemy w związku z tym naszych użytkowników, że nigdy nie wymagamy przesyłania poprzez e-mail danych związanych z numerami kont bankowych, hasłami do tych kont, czy danych związanych z kartami kredytowymi. Ponadto nigdy nie prosimy o przesłanie nam poprzez e-mail danych osobistych, czy informacji związanych z kontem użytkownika na serwisie takich jak hasło do konta.

Ponadto nigdy nie wysyłamy do użytkownika e-maila posiadających załączniki, a linki zawarte w e-mailach zawsze będą prowadzić do strony na naszym serwisie, na którą można wejść również przez naszą stronę główną.

2.3. Trojany i inne robaki

Tajne informacje opisywanych w poprzednich akapitach włamywacz może uzyskać również poprzez zainstalowanie Trojanów oraz tzw. Robaków na komputerze osoby atakowanej lub wewnątrz sieci komputerowej, do której ta osoba jest podpięta. W związku z tym prosimy przestrzegać naszych porad, które choć w podstawowym stopniu pozwalają uniknąć tego typu sytuacji.

W przypadku, gdy użytkownik spotka się z próbą „wyłudzenia” od niego tajnych informacji np. w wyniku wyżej wspomnianych przypadków prosimy o kontakt przez poniższy formularz.

4.Pełna Weryfikacja

a)Czym jest Pełna Weryfikacja?
Każdy zarejestrowany Użytkownik serwisu może dokonać tzw. Pełnej Weryfikacji swoich danych poprzez przelew bankowy. Zgłoszenie do Pełnej Weryfikacji jest dobrowolne.Zasady opisane są po zalogowaniu sie w panelu klienta MOJE KONTO

Co daje Pełna Weryfikacja?

przede wszystkim pewność, że kontrahent (Sprzedający lub Kupujący) jest tym za kogo się podaje i mieszka pod adresem wpisanym podczas rejestracji,

Jeśli nie jesteś w pełni zweryfikowany to rozpocznij procedurę weryfikującą.

b)Jak dokonać zgłoszenia do Pełnej Weryfikacji?
Aby zakupy na ODLOTEK.PL były bezpieczne konieczna jest weryfikacja autentyczności danych Sprzedającego. Robimy to w prosty, ale skuteczny sposób: sprawdzamy imię, nazwisko i adres nadawcy przelewu bankowego wysłanego do odlotek.pl oraz weryfikujemy skany przesłanych nam dokumentów (konto "Firma"). Zakładając konto w banku legitymujesz się przecież dowodem osobistym - to jest argument dla nas, że dane są prawdziwe.

Aby zweryfikować swoje konto i móc tym samym sprzedawać na Odlotek.pl wyślij symboliczną kwotę 1 zł na nasze konto bankowe.

Weryfikacja jest błyskawiczna - okres od wysłania przelewu do zweryfikowania konta zwykle nie przekracza 4 dni roboczych.

Zanim zrealizujesz przelew przeczytaj poniższe wytyczne:

kwoty weryfikacyjnej nie można wysyłać przekazem pocztowym (w oddziale Poczty Polskiej);
koniecznie uzupełnij swoje dane, podając wszystkie informacje osobowe;
dane rejestracyjne w Odlotek.pl (imię, nazwisko i adres) muszą być identyczne z danymi na przelewie bankowym. Nie jest możliwe wykorzystanie do tego celu konta znajomego, kogoś z rodziny itd. Nie ma wyjątków od tej reguły;
okres od wysłania przelewu do zweryfikowania konta zwykle nie przekracza 4 dni roboczych;
w tytule przelewu proszę podać sam login, bez dodatkowych informacji;
jest to opłata przeznaczona w pełni na weryfikację autentyczności konta bankowego;

kwota przelewu weryfikacyjnego jest kosztem rozpatrywania weryfikacji i nie może zostać zwrócona.


Uwaga! Jeśli zostaniesz w pełni zweryfikowany - dostaniesz e-maila od serwisu, który potwierdzi ten fakt.


W razie problemów – prosimy o kontakt.

b)Zrobiłem przelew, a nie otrzymałem Pełnej Weryfikacji?
Jeśli minęły 4 dni robocze od daty wysłania pieniędzy na konto, a Twoje konto nadal jest niezweryfikowane, to przyczyną tego może być to, iż:

popełniłeś/popełniłaś błąd przy realizacji przelewu,
bank, w którym masz założone konto, ma ograniczenia w ujawnianiu Twoich danych w przelewie,
przelałeś pieniądze z cudzego konta,
wysłałeś przelew pocztą lub poprzez agencję finansową.
Jeśli jest inna przyczyna braku Pełnej Weryfikacji wówczas napisz na krzysztof(at)swistak.pl . W trybie natychmiastowym nasz konsultant udzieli Ci informacji na ten temat.

c)Jak przebiega Pełna Weryfikacja konta Firma?
Użytkownik, który chce posługiwać się kontem "Firma", musi posiadać uzupełnione wszystkie wymagane dane, opisane w punkcie II.5 tego regulaminu, oraz przesłać kopie / skany dokumentów do weryfikacji poprzez załączenie ich w panelu ustawień konta. Wszystkie wymagane dokumenty opisane są w tabeli, która znajduje się poniżej.

Typ przedsiębiorstwa    Wymagane dokumenty
jednoosobowa działalność gospodarcza
potwierdzenie nadania numeru NIP,
zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
spółka akcyjna,
spółka komandytowo-akcyjna,
spółka komandytowa,
spółka partnerska,
spółka jawna,
fundacja,
stowarzyszenie rejestrowe,
spółka z o. o.
potwierdzenie nadania numeru NIP,
odpis KRS
spółka cywilna
potwierdzenie nadania numeru NIP,
umowa zawarcia spółki
inne
potwierdzenie nadania numeru NIP,
dokument poświadczający prowadzenie działalności gospodarczej (np. dokument rejestracji w rejestrze przedsiębiorców)
Wysłane kopie dokumentów zostaną zweryfikowane przez pracownika firmy Odlotek.pl sp. z o.o, a rejestracja konta "Firma" zaakceptowana, jeśli wszystkie podane dane będą prawidłowe.

Dopuszczamy możliwość załączenia następujących typów plików:

pdf (Portable Document Format),
jpg (format zdjęć, skanów)
doc (Microsoft Word),
rar (skompresowana paczka dokumentów).
d)Najczęstsze pytania na temat Pełnej Weryfikacji
Pragniemy poinformować, iż:

Sposobem na dokonanie pełnej weryfikacji jest przelew bankowy, który można zrealizować rozpoczynając procedurę weryfikacyjną;
Opłata za pełną weryfikację jest opłatą nieobowiązkową, więc nie jest opłatą ukrytą;
Pełna weryfikacja przeprowadzona drogą przelewu lub przekazu pocztowego nie zostanie zaakceptowana;
Weryfikacja dotyczy tylko nowych użytkowników; wszyscy dotychczasowi (posiadający pełną weryfikację) nic nie muszą robić;
Pełna weryfikacja nie jest obowiązkowa, jest jednak niezbędna, aby móc sprzedawać na Swistak.pl;
Jeśli jest się w pełni zweryfikowanym użytkownikiem, to po kliknięciu na link pełnej weryfikacji wyświetla się procedura sprzedaży, a nie propozycja Pełnej Weryfikacji.
Najczęściej zadawane pytania:

1. Czemu służy Pełna Weryfikacja?
Musimy sprawdzić, czy dane Sprzedających są prawdziwe, aby zagwarantować bezpieczeństwo transakcji.

2. Jak dokonać Pełnej weryfikacji?
Aby zweryfikować swoje dane, musisz dokonać przelewu ze swojego konta bankowego, na konto Odlotek.pl. Zakładając konto w banku legitymujesz się przecież dowodem osobistym, więc jeśli zgadzają się z danymi podanymi podczas rejestracji - mamy pewność, że dane te są prawdziwe.

3. Jaką kwotę należy przelać na konto Odlotek.pl?
Wyślij symboliczną kwotę 1 zł na konto Odlotek.pl.

4. Czy pieniądze mogą być wpłacone w innej formie niż przelew?
Nie. Tylko forma przelewu bankowego z konta należącego do Użykownika pozwala nam zweryfikować jego dane.

5. Czy można wpłacić pieniądze z konta znajomego?
Nie jest możliwe wykorzystanie do tego celu konta znajomego, kogoś z rodziny itd. Zależy nam na zweryfikowaniu Twoich danych. Dlatego dane właściciela konta i dane Użytkownika Swistak.pl muszą być takie same. Nie ma wyjątków od tej reguły.

6. A co jeśli zarejestrowałem się w Odlotek.pl jako firma?
Jeśli zarejestrowałeś się w Odlotek.pl jako firma i chcesz sprzedawać jako firma, dokonaj przelewu z konta firmowego lub prywatnego (osoby będącej właścicielem firmy).

7. Jak długo mam czekać na Pełną Weryfikację?
Weryfikacja jest błyskawiczna - okres od wysłania przelewu do zweryfikowania konta zwykle nie przekracza 4 dni roboczych (tzn. nie licząc weekendów i świąt).

e)Otrzymałem e-mail o odrzuceniu moich danych
Otrzymałem e-mail o odrzuceniu moich danych
Twoje dane nie zostały zaakceptowane przez administratora Świstaka. Powodem odrzucenia danych mogło być:

posiadanie już w naszym serwisie innego zweryfikowanego konta;
zablokowanie poprzedniego konta z powodu nieprzestrzegania Regulaminu;
niepełnoletniość;
niepełne lub niepoprawne dane teleadresowe. Do najczęstszych błędów należą:
brak pełnego imienia i/lub nazwiska,
kod pocztowy niezgodny z adresem zamieszkania,
złe województwo,
brak nazwy ulicy tylko sam numer (w przypadku małej miejscowości prosimy o powtórzenie jej nazwy plus numer),
nieprawidłowy numer NIP w przypadku kont firmowych;
wykonanie przelewu z cudzego konta bankowego;
wykonanie przelewu, który nie potwierdza zagranicznego adresu zameldowania/zamieszkania;
wpłata wykonana na poczcie lub w agnecji finansowej.
Jeśli Twoje dane są niepełne lub nieprawidłowe zaloguj się do serwisu i przejdź do zakładki: Moje konto / Ustawienia / Moje dane, aby poprawić dane. Odrzucenie danych może się również wiązać z zablokowaniem konta (w szczególnych przypadkach).

5.Zasady na Odlotek.pl

a)Bezpieczeństwo transakcji
-Współpracujemy z organami ścigania
-Wnikliwie weryfikujemy każdego przyszłego Sprzedawcę
-Opracowaliśmy przejrzysty Regulamin, który chroni każdego Użytkownika serwisu
-Rozbudowany system opinii w sposób dokładny weryfikuje rzetelność Kontrahentów. Dodatkowo usuwamy opinie odwetowe. Wystarczy do nas napisać, a my przeanalizujemy całą sytuację!


Jeśli nie wiesz co zrobić. Zajrzyj do pomocy, tam najszybciej znajdziejsz odpowiedź na nurtujące Cię pytania. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi skontaktuj się z adminem.

Zatrudniamy specjalistów od bezpieczeństw stosujących filozofię "Defence-in-depth". Chronimi dzięki temu nasz portal począwszy od infrastruktury sieciowej, aż po bezpieczeństwo skryptów.

b)Posiadanie kilku kont

Zgodnie z Regulaminem, jeden Użytkownik może posiadać jedno konto prywatne i dodatkowo jedno konto firmowe. Na wniosek Użytkownika możemy jednak aktywować większą ilość kont firmowych do sprzedaży. Jeśli interesuje Cię założenie wielu kont firmowych zarejestrowanych na ten sam NIP - napisz do nas poprzez formularz kontaktowy.
c)Za co moja oferta może zostać usunięta?
Twoja oferta może zostać usunięta przez administratora, wówczas gdy:

oferowany przez Ciebie Towar występuje na liście towarów zakazanych,

jest kopią cudzej oferty lub aukcji z innego serwisu aukcyjnego,
opis Towaru nie jest zgodny z załącznikiem nr 3 Regulaminu, dotyczącym Zasad Opisu,
wystawiona jest identyczna oferta w innej kategorii,
po 3 dniach od otrzymanej informacji, wciąż znajduje się w niewłaściwej kategorii,
konto Sprzedającego zostanie zablokowane.
O usunięciu oferty przez administratora zostaniesz niezwłocznie poinformowany e-mailem, wraz z podaniem powodu, dla którego oferta została usunięta.

d)Czy możemy usunąć ofertę na Twoją prośbę?
Możemy usunąć Twoją ofertę tylko wówczas, gdy:

uzasadnisz powód chęci jej usunięcia i oferta posiada status oferty zakończonej
oraz po spełnieniu jednego z poniższych warunków (w zależności od sytuacji, która zaistnieje):

jeśli pojawiły się propozycje kupna - minął miesiąc od daty finalizacji transakcji, a średnia Twoich ocen jest większa lub równa 3,0,
jeśli pojawiły się propozycje kupna - minął miesiąc od daty finalizacji transakcji i nie otrzymałeś żadnej opinii do tej transakcji,
jeśli nie było ofert - po miesiącu od daty finalizacji transakcji.
W pozostałych przypadkach nie możemy usunąć Twojej oferty.

Uwaga! Raz usunięta oferta nie może zostać przywrócona.

e)Za co konto może zostać zablokowane?
Konto może zostać zablokowane przez administratora, wówczas gdy:

pomimo wielokrotnej zmiany danych teleadresowych, dane wciąż są niepełne lub nieprawidłowe,
otrzymałeś/aś trzy żółte kartki w serwisie,
konto zostało przekazane innej osobie,
wielokrotnie wystawiono oferty niezgodne z Regulaminem,
wielokrotnie złamano zasady dotyczące opisów lub w szczególnych przypadkach zasady na Forum,
ostatnie opinie transakcji od Twoich kontrahentów były niskie (możliwość zablokowania konta przy dwóch opiniach o średniej poniżej 3),
w inny, rażący sposób naruszono Regulamin,
nie wywiązano się z opłat z tytułu prowizji lub za usługi promocyjne względem Odlotek.pl w regulaminowym czasie,
nie uzupełniono klauzuli oryginalności w ofertach z towarami markowymi.

f)Co mam zrobić, aby moje konto zostało odblokowane?
Skontaktuj się z administracją serwisu, korzystając z formularza kontaktu. Jeśli Twoja prośba zostanie pozytywnie rozpatrzona, możemy poprosić Cię jeszcze o przesłanie ksero lub skan dowodu/dowodów wywiązania się z transakcji lub w niektórych przypadkach ksero lub skan dowodu osobistego.

Pamiętaj: Konto nie może zostać odblokowane w przypadku rażącego naruszenia Regulaminu (m.in. na skutek dokonanego oszustwa).

g)Zasady na Forum

Forum jest miejscem wymiany poglądów pomiędzy Użytkownikami, na tematy związane głównie z platformą handlową Odlotek. Pisanie na Forum oraz przeglądanie Forum możliwe jest dopiero po zalogowaniu się do serwisu. Wszystkich korzystających z forum obowiązuje oddzielny Regulamin. Złamanie któregoś punktu Regulaminu skutkować może otrzymaniem blokady pisania na forum, zabraniem pewnej ilości srebrnych, otrzymaniem Żółtej Kartki lub w ostateczności blokadę konta Użytkownika. W skrajnych przypadkach konto Użytkownika może zostać zablokowane natychmiast.

h)Weryfikacja legalności ofert
Jeśli oferta, którą przeglądasz wzbudzi Twoje wątpliwości co do zgodności z Regulaminem, zgłoś ją do weryfikacji (opcja: "Zgłoś naruszenie zasad Regulaminu" na pasku z tytułe moferty, widocznym na górze strony z treścią oferty):Każde zgłoszenie jest rozpatrywane przez administratora, który decyduje o ewentualnym usunięciu zgłoszonej oferty. Za zgłoszenie oferty (niezgodnej z Regulaminem), która zostanie usunięta przez administratora, przyznana zostaje premia w wysokości 50 punktów

6)Kupowanie
a)Jak wyszukiwać przedmioty?
Każdego dnia na platformie handlowej Odlotek dodawanych jest kilkanaście tysięcy ofert. Aby skutecznie wyszukać interesujący nas przedmiot, skorzystaj z wyszukiwarki towarów. Prosta wyszukiwarka dostępna jest na stronie głównej (www.odlotek.pl):

Wpisz jedno lub więcej poszukiwanych słów. Wynikiem wyszukania będą wszystkie oferty zawierające podane słowa. Jeśli poprzedzisz dane słowo znakiem minus “-”, wynikiem wyszukania będą wszystkie aukcje, które nie zawierają słowa poprzedzonego znakiem minus. Np. Jeśli chcemy znaleźć aparat cyfrowy model 1950, zostaną również odnalezione monety z roku 1950. Wtedy należy wpisać: 1950 -monety, a wszystkie aukcje zawierające słowo monety zostaną wykluczone.

Dodatkowo wyszukiwarka jest w stanie znaleźć wszystkie odmiany słów, np. gdy wpiszemy słowo "narty", zostaną wyszukane takie oferty, w których tytułach znajdują się takie słowa jak: "nart", "narta", "nartami", itp.

Wyszukiwarka zaawansowana dostępna jest gdy nie zostanie odnaleziona szukana fraza (czyli www.swistak.pl/szukaj.php). Jest rozszerzeniem prostej wyszukiwarki. Posiada dodatkowe opcje :

w tytułach i opisach – wyszukiwanie obejmuje podane słowa zawarte w tytułach ofert oraz w opisach (niezaznaczenie opcji spowoduje wyszukanie ofert tylko po tytułach),
Umożliwia wyszukiwanie ofert podając więcej kryteriów szukania, takich jak:

cena,
województwo,
miasto,
szukaj w kategorii,
wyszukaj w ofertach użytkownika
rodzaj oferty (tylko odbiór osobisty, tylko dostawa gratis).
Wyszukiwarka zaawansowana pozawala również odszukać ofertę po jej numerze i pominąć słowa wybrane przez Użytkownika.Każdego dnia na platformie handlowej Odlotek dodawanych jest kilkanaście tysięcy ofert. Aby skutecznie wyszukać interesujący nas przedmiot, skorzystaj z wyszukiwarki towarów. Prosta wyszukiwarka dostępna jest na stronie głównej 

Na odlotek.pl  występują następujące rodzaje ofert:

oferta  "Kup Teraz" – możesz  kupić po cenie zaproponowanej przez sprzedawcę,
oferta "Licytacja"- aukcja trwa z czasem ,wygrywa osoba która złozy największa cene w danej aukcji
oferta "Ogłoszenie"- kupujący mogą skontaktować się ze sprzedającym odnosnie zakupu danego przedmiotu(w tym sposobie polecamy tylko i wyłacznie odbiór osobisty!)

wszystkie inne oferty są typu "Kup Teraz" – natychmiastowe kupno towaru 

c)Kup Teraz
Opcja "Kup Teraz", w przeciwieństwie do ofert typu umożliwia zakup towaru natychmiast, bez konieczności czekania na decyzję Sprzedawcy. Aby skorzystać z opcji "Kup teraz" należy w ofercie przejść do obszaru nad "Informacjami o transakcji".

W celu dokonania zakupu, trzeba kliknąć na przycisk "Kup Teraz", a następnie wybrać z listy rozwijanej ile sztuk towaru nas interesuje oraz rodzaj przesyłki. Do każdego towaru dolicza się koszt wysyłki, który czasami może być darmowy (zależy to od warunków jakie ustalił Sprzedający w ofercie).

d)Otrzymałem propozycję poza ofertą
Sprzedawanie lub kupowanie poza Odlotek jest niebezpieczne , ponieważ:

najczęściej takie propozycje związane są z próbą oszustwa,
nie masz dostępu do zweryfikowanych danych Kontrahenta (Sprzedającego lub Kupującego),
nie możesz wystawić opinii na jego temat,
nie uzyskasz w takiej transakcji oceny, która mogłaby zwiększyć Twoją wiarygodność.
Jeśli otrzymasz od Sprzedającego propozycję sprzedaży poza Odlotek.pl, poinformuj nas o tym niezwłocznie.

e)Kupiłem towar w ofercie i co teraz?
W ciągu maksymalnie 7 dni skontaktuj się ze Sprzedającym. Pamiętaj, że w przypadku przekroczenia tego czasu Sprzedający ma prawo dać ocenę równą 1 i odpowiedni komentarz słowny.

f)Jak nie dać się oszukać?
Przed kupieniem danego Towaru, zawsze sprawdź Sprzedającego.
Poniżej przedstawiamy kilka rad na sprawdzenie:

Miej ograniczone zaufanie do osób, które przeprowadziły mniej niż 3 transakcje z większymi kwotami.
Staraj się zawsze dowiedzieć jak najwięcej o Sprzedającym:
jakie przeprowadzał transakcje,
opinie innych Użytkowników,
sprawdź "Stronę o mnie" Użytkownika lub jego wizytówkę

Jeżeli masz wątpliwości co do przedmiotu w ofercie, zawsze pytaj Sprzedającego przed kupnem.
Pieniądze wysyłaj na konto bankowe (większa szansa na odzyskanie pieniędzy). Jeżeli nie ma możliwości dokonania przelewu, ewentualnie przekazem. Sprzedający musi podać prawdziwe dane. Jeżeli odmawia odradzamy robienie z nim interesów, nawet gdy oferuje super markowy produkt za 5zł. Pewnie powiesz: "Co tam, przecież to tylko 5zł. Zaryzykuję". To jest największy błąd! A jak tak samo pomyśli kilkanaście osób?
Jeżeli płacisz przy odbiorze przesyłki, zawsze otwieraj ją na poczcie lub przy listonoszu/kurierze.
W przypadku niepewnych sprzedających, każdą transakcje (oprócz potwierdzenia e-mailowego) potwierdź telefonicznie - najlepiej telefon stacjonarny. Jeżeli sprzedający poda numer komórki, może uda nam się sprawdzić jego dane u operatora - podając ten numer, imię, nazwisko i adres zamieszkania.
Jeżeli w czasie rozmowy ze sprzedającym usłyszysz w słuchawce pikanie - oznacza to, iż sprzedający rozmawia z budki telefonicznej, a nie z aparatu stacjonarnego.
O ile to możliwe, najpewniejszym rozwiązaniem jest odbiór osobisty. Jeżeli sprzedający nie chce się zgodzić lub też celowo pisze informację, iż preferuje wysyłkę - uważaj.
Nigdy nie wpłacaj pieniędzy przed dokonaniem zakupu.
Jeżeli po zakończeniu oferty żadne metody kontaktu ze sprzedającym nie skutkują, zawsze wystawiaj opinię negatywną. Uchroni to innych przed oszustem. Pamiętaj jednak, aby wcześniej sprawdzić "stronę o mnie" sprzedającego, może być tam wyjaśnienie braku odpowiedzi.
Pamiętaj: W większości przypadków sprzedający to uczciwe osoby. Jednak zgodnie ze starą zasadą "przezorny zawsze ubezpieczony" stosuj się do zamieszczonych powyżej wskazówek.

g)Nie otrzymałem emaila z danymi Sprzedającego
Może się zdarzyć, iż email z danymi Sprzedającego dotrze do Ciebie z opóźnieniem lub w ogólnie nie dotrze z powodu:
awarii serwera poczty, w której posiadasz konto,
przepełnienia Twojej skrzynki pocztowej,
aktywnego filtru, odrzucającego emaile wysłane ze Odlotek.pl.
W takim przypadku, aby sprawdzić dane Sprzedającego przejdź do zakładki: Moje konto / Kupuję / Kupiłem,
a następnie dla wybranej oferty wybierz z opcji “Dane kontrahenta”:

h)Dane Sprzedającego wydają się być niepełne lub nieprawdziwe
Jeśli wydaje Ci się, że dane Sprzedającego mogą być niepełne lub nieprawdziwe, poinformuj nas o tym, korzystając z formularza kontaktu.

i)Brak kontaktu lub Sprzedający odmówił finalizacji
Jeżeli od sprzedaży minęło 7 dni, a Twój kontrahent nie skontaktował się z Tobą w sprawie finalizacji transakcji lub jej odmówił, rozpocznij spór. Pamiętaj jednak, że przed jego rozpoczęciem warto wystawić opinię i przedstawić problem.


Wystawienie odpowiedniej opinii jest bardzo istotnym elementem udziału w transakcjach, ponieważ pozwala innym użytkownikom ocenić wiarygodność kontrahenta. Jeśli kontrahent otrzyma jeszcze jakieś jedynkowe lub dwójkowe opinie, jego konto zostanie zablokowane, a opinie wystawione przez niego w odwecie zostaną usunięte.

Pamiętaj, że na Odlotek.pl  nie musisz obawiać się komentarzy odwetowych. Jeśli otrzymasz niesprawiedliwą opinię, zgłoś ten fakt administratorom i poproś o jej usunięcie.

7)Sprzedawanie
a)Jak wystawić Towar w ofercie?
Z menu, na górze strony, należy wybrać "DODAJ PRZEDMIOT" :
a następnie wypełnić formularz sprzedaży przedmiotu.

b)Jak dodać zdjęcie do oferty?
Zdjęcie(a) można dodać na dwa sposoby:
Podczas wystawiania nowej oferty, korzystając z formularza Sprzedaży: Zdjęcia -> Przeglądaj... i wybieramy zdjęcie lokalnie (np na naszym dysku) a następnie naciskamy przycisk "Dodaj zdjęcie >>"
Przy Edycji zdjęcia w ofercie, dołączając zdjęcie do opisu oferty: Ikonka "Dodaj zdjęcie" w Formularzu. Wówczas należy podać adres URL obrazka.

c)Dlaczego nie mogę dodać zdjęcia do oferty?
Dodawane zdjęcie musi być w formacie JPG i nie może być większe niż 2MB. Możesz dodać maksymalnie 8 zdjęć do jednej oferty.

d)Rozszerzenie opisu oferty
Zarówno dla oferty, w której nie ma jeszcze propozycji kupna, jak i dla ofert z występującymi już propozycjami, masz możliwość dodania do jej opisu, które z różnych przyczyn nie zostały zawarte podczas jej wystawienia.
Rozszerzenie opisu oferty jest widoczne pod opisem głównym na stronie z ofertą.

Aby rozszerzyć opis oferty, przejdź do zakładki: Mój PANEL  / Sprzedaję  , następnie dla wybranej oferty wybierz “>>” z kolumny Opcji: i dalej “EDYTUJ”.

e)Zakańczanie ofert
Aby zakończyć ofertę, przejdź do zakładki: Moje konto / Sprzedaję , następnie dla wybranej oferty wybierz  z kolumny Opcji: i dalej "Zakończ przed czasem"

f)Sprzedałem towar w ofercie i co teraz?
W ciągu maksymalnie 7 dni skontaktuj się z Kupującym. Pamiętaj, że w przypadku przekroczenia tego czasu Kupujący ma prawo wystawić Ci opinię jedynkową.

g)Nie otrzymałem emaila z danymi Kupującego
Może się zdarzyć, iż email z danymi Kupującego dotrze do Ciebie z opóźnienim lub w ogólnie nie dotrze z powodu:
awarii serwera poczty, w której posiadasz konto,
przepełnienia Twojej skrzynki pocztowej,
aktywnego filtru, odrzucającego emaile wysłane z ODLOTEK.PL.
W takim przypadku, aby sprawdzić dane Kupującego, przejdź do zakładki: Moje Oferty / Sprzedaję / Sprzedałem, a następnie dla wybranej oferty wybierz z opcji ikonkę “iNFORMACJE”:

h)Brak kontaktu lub Kupujący odmówił finalizacji
Jeżeli od zakończenia transakcji minęło co najmniej 7 dni a Kupujący nie skontaktował się w sprawie finalizacji transakcji lub jej odmówił, wystaw mu opinię o jak najniższej składowej i opisz problem.

Wystawienie odpowiedniej opinii jest bardzo istotnym elementem udziału w transakcjach, ponieważ pozwala innym użytkownikom ocenić wiarygodność kontrahenta. Jeśli Kupujący otrzyma jeszcze jakieś jedynkowe lub dwójkowe opinie, jego konto zostanie zablokowane, a opinie wystawione przez niego w odwecie zostaną usunięte.

Pamiętaj, że na odlotek.plnie musisz obawiać się komentarzy odwetowych. Jeśli otrzymasz niesprawiedliwą opinię, zgłoś ten fakt adminom i poproś o jego usunięcie.

i)Dane Kupującego wydają się być niepełne lub nieprawdziwe
Jeśli wydaje Ci się, że dane Kupującego mogą być niepełne lub nieprawdziwe, poinformuj nas o tym, korzystając z formularza kontaktu

j)W jaki sposób mogę wypromować ofertę?
Oferty można wypromować, korzystając z trzech alternatywnych metod:

1. Podczas wystawiania oferty można wybrać rodzaj i długość trwania promocji.
2. Przejdź do zakładki Moje Oferty / Sprzedaję / Sprzedaję i przy wybranym przedmiocie wybierz z kolumny Opcje pozycję "Promocja Oferty".
3. Na stronie oferty wybierz "Promuj ofertę" spośród opcji wyświetlanych w prawej części strony, po prawej od zdjęcia i ramki z parametrami oferty.

Na stronie promocji zaznacz checkbox przy wybranym rodzaju promocji i wybierz ilość dni promowania oferty.

k)Jak zostać Super Sprzedawcą?
Zaufany Sprzedawca to tytuł , który może zostać przyznany przez Administrację serwisu każdemu Sprzedającemu. Wystarczy napisać do nas i przedstawić dowody na to, iż Sprzedawca spełnia określone warunki. Po tym jak zgłoszenie zostanie rozpatrzone pozytywnie, Sprzedawca korzysta z następujących przywilejów:

Jego profil wyświetla się losowo na stronie głównej.
Otrzymuje znaczek , który w oczach wszystkich Klientów tego Sprzedawcy, będzie symbolem rzetelności, uczciwości i wzbudzać będzie powszechne zaufanie.
Ma prawo do rozpowszechniania i umieszczanie znaczka "ZS" na swojej stronie, a w szczególności w swoim sklepie internetowym.
Zaufanym Sprzedawcą nie musi być osoba prowadząca działalność gospodarczą, może to być również osoba fizyczna.

Uwaga!

Znaczek "ZS" można stracić, jeśli Sprzedawca nie będzie przestrzegał warunków w sposób systematyczny i ciągły.
W każdej chwili możemy zmienić zasady i warunki dotyczące programu - "Super Sprzedawca".
OPCJA TA JEST ROZBUDOWYWANA I WARUNKI MOGĄ SIĘ ZMIENIAC W CELU PRZYSTĄPIENIA DO TEGO PROGRAMU .Prosimy o kontakt w przypadku chęci uzyskania tego statusu

l)Jak można stracić status Super Sprzedawcy?
Status "Super Sprzedawcy"  można stracić w momencie gdy adminiastracja serwisu zaobserwuje znaczącą zmianę w postępowaniu Sprzedającego, która jest niezgodna z warunkami uczestnictwa w programie - "SuperSprzedawca".

Uwaga!

Uczestnictwo w programie - "Super Sprzedawca" nie jest bezterminowe. Serwis Odlotek.pl w każdej chwili może odebrać ten status.

ł)Kto może zostać Super Sprzedawcą?
Zaufanym Sprzedawcą(Super Sprzedawcą)  może zostać każda osoba, która spełni określone przez serwis warunki:

Posiada minimum 100 unikalnych opinii (od różnych osób).
Średnia ocen nie może być niższa od 4,7.
Posiada konto od minimum 3 miesięcy.
Logowała się do serwisu co najmniej raz przez ostatnie 30 dni.
Posiada co najmniej 50 trwających ofert.
Posiada avatar (małe zdjęcie) identyfikujący go jako Zaufanego Sprzedawcę. Avatar można dodać przechodząc do zakładki Moje konto / Ustawienia / Moje dane.


Zaufanym Sprzedawcą może zostać również osoba fizyczna, nieprowadząca działalności gospodarczej. Po spełnieniu podstawowych warunków, opisanych powyżej, administracja serwisu sprawdza dodatkowo każdego Sprzedawcę, który wyraził chęć aby zostać Super Sprzedawcą. Sprawdzeniu podlega:

Wygląd strony oferty.
Ilość oferowanych sposobów zapłaty (najlepiej dwie formy).
Ilość Żółtych Kartek(ostrzeżeń) przyznanych w przeszłości.
Ilość ponagleń wysłanych Użytkownikowi przez serwis.
Ilość prób wyłudzenia pozytywnych opinii, w tym do niezrealizowanej transakcji.
ilość i jakośc otrzymywanych komentarzy na liście komentarzy
Uwaga!

Serwis Odlotek.pl może odmówić przyznania znaczka "SS" w momencie, gdy są one niespełnione przez Sprzedającego. W pierwszej kolejności zostaną wybrani Ci Sprzedawcy, którzy spełnią zarówno podstawowe, jak i dodatkowe warunki.

8)System opinii

a)Na czym polega system opinii?
Komentarz jest opinią wyrażoną przez Kupującego bądź Sprzedającego na temat zakończonej oferty. Każda ze stron transakcji powinna opisać proces finalizacji transakcji kupna lub sprzedaży w możliwie najkrótszym czasie.

Ocena transakcji określa w jednoznaczny sposób opinię na temat transakcji. Wyróżniamy dwa rodzaje ocen:

Ocena wystawiona Kupującemu - dzięki tej opcji możliwe jest ocenienie (w skali 1-5) wywiązania się z transakcji przez Kupującego. Opcja przeznaczona jedynie dla Sprzedających. Podczas oceny warto wziąć pod uwagę takie aspekty jak, np. szybkość wpłaty pieniędzy czy kontakt.

Jeśli otrzymamy opinię, którąś z kolei od tego samego kontrahenta, to wliczać się ona będzie do średniej pod warunkiem, iż upłynęło 6 miesięcy od zakończenia ostatniej transakcji z tą osobą.

b)ak wystawić opinię do oferty?
Aby wystawić opinie przejdź do zakładki: Moje konto/ Opinie / Do wystawienia i wybierz z listy ofertę do której ma zostać wystawiona opinia (kolumna Opcje):

c)   Kiedy mogę wystawić opinię?
Opinię wystawiamy po zrealizowanej transakcji. Jest to bardzo ważny element finalizacji sprzedaży, ponieważ pozwala innym użytkownikom ocenić wiarygodność kontrahenta.

Użytkownicy nie mogą wystawiać opinii do konkretnej oferty w trakcie trwania sporu transakcyjnego i po nim, jeśli spór zakończył się dla nich otrzymaniem żółtej kartki.(OSTRZEŻENIA)

d)   Opinie odwetowe lub wystawione przez pomyłkę
Komentarz jest prywatną opinią Użytkownika, a serwis oDLOTEK.pl może usunąć go jedynie w przypadku:

gdy treść komentarza jest przeciwna do jego znaczenia (dotyczy jedynie ocen 1 oraz 5),
gdy treść komentarza zawiera wulgaryzmy lub obraża Kontrahenta,
gdy wystawiono ewidentny komentarz odwetowy o czym świadczy jego treść. W każdym z takich przypadku Administrator serwisu Swistak.pl, może poprosić o przesłanie dowodów w postaci kopii korespondencji z kontrahentem, dowody wysyłki, dowody wpłaty pieniędzy lub inne.
Wnioski o usunięcie opinii opisanych powyżej, można składać poprzez formularz kontaktowy.
Administrator może odrzucić wniosek o usunięciu opinii, jeśli nie będzie posiadał wystarczającej ilości dowodów na to, iż jest to odwet.
Za opinię odwetową rozumie się ocenę, otrzymaną na złość i w odpowiedzi na tę którą się otrzymało wcześniej

9)Pozostałe informacje

a)Mam pomysł, propozycję
Chcemy, aby odlotek.pl  był przyjazną i nowoczesną platformą handlową. Chętnie zapoznamy się z każdą nową propozycją i pomysłem. Każdy zainteresowany może wysłać swoje uwagi za pośrednictwem specjalnie przygotowanego formularza. Chętnie zapoznamy się z wszelkimi propozycjami zmian, rozpatrzymy je i jeśli uwagi będą słuszne - wręczymy srebrne.

UWAGA:
Towary zakazane

Na internetowej aukcji Odlotek.pl istnieje bezwzględny zakaz wystawiania do sprzedaży towarów pochodzących z kradzieży, przemytu, jak również pozyskanych z innych nielegalnych źródeł, w myśl obowiązującego w Polsce prawa. W szczególności w serwisie nie można wystawiać następujących towarów:

materiałów zawierających treści pornograficzne (z udziałem osób niepełnoletnich, związane z użyciem przemocy lub z udziałem zwierząt),
zdjęć erotycznych w postaci cyfrowej oraz filmów erotycznych w formatach innych niż VHS, VCD, DVD lub BLU-RAY,
materiałów pirotechnicznych i niebezpiecznych (broń):
broń palna, myśliwska, bojowa, sportowa, alarmowa, sygnałowa,
miotacze gazu obezwładniającego,
broni białej, której użycie może zagrażać życiu i zdrowiu (tonfy, kastety, pałki imitujące kij bejsbolowy, kusze, etc.),
fajerwerków, prochu palnego, etc.,
wiatrówek, których energia pocisku przekracza 17J.
niebezpiecznych substancji chemicznych,
leków na receptę,
środków farmaceutycznych, dietetycznych oraz wszelkiego rodzaju produktów leczniczych,
narkotyków i środków odurzających, substancji psychotropowych lub tzw. środków zastępczych,
nielegalnych kopii oprogramowania/gier/filmów (także tzw. "kopii bezpieczeństwa"), naruszających prawa autorskie producentów,
numerów rejestracyjnych (cd-key), oprogramowania oraz usług związanych z łamaniem zabezpieczeń (crack, simlock) oraz wszelkich kodów i numerów seryjnych do programów/gier,
numerów GG, Tlen i innych komunikatorów oraz darmowych kont pocztowych/zaproszeń GMail, itp., a także oprogramowania umożliwiającego generowanie adresów e-mail z witryn internetowych oraz komunikatorów lub umożliwiających masowe wysyłanie wiadomości (komunikatów) do osób, które nie wyraziły na to zgody,
cudzych wartości intelektualnych, w szczególności muzyki w formacie MP3, dokumentów elektronicznych w formacie PDF,
licencji na sprzedaż programów oraz samych programów do oglądania TV oraz słuchania radia przez Internet,
licencji na sprzedaż wartości intelektualnych (w szczególności programów komputerowych), których nie jesteśmy autorami,
oprogramowań, których użytkowanie może doprowadzić do uszkodzenia komputera lub uzyskania nieautoryzowanego dostępu do danych,
oprogramowania służącego do usuwania lub zakładania blokady kart SIM w telefonach komórkowych oraz wszelkiego rodzaju informacji z takim działaniem związanych,
materiałów naruszających godność i dobra osobiste osób trzecich,
organów ludzkich i zwierzęcych,
żywych zwierząt należących do gatunków chronionych, a w przypadku pozostałych zwierząt Sprzedający musi wyraźnie oświadczyć, że zapewni bezpieczne i humanitarne warunki transportu,
alkoholu,
reklam usług namawiających do uczestnictwa we wszelkich piramidach finansowych, programach lojalnościowych,
aukcji reklamujących konkurencyjne serwisy aukcyjne (poprzez odniesienie w treści, zdjęcia, itp.),
papierów wartościowych, akcji, obligacji, jednostek uczestnictwa, weksli, polis i produktów finansowych, za wyjątkiem celów kolekcjonerskich,
nieoryginalnych towarów; tzw. "podróbek",
danych osobowych i adresowych a w szczególności adresów e-mail,
wszelkich odnośników i linków internetowych, a także adresów sklepów, hurtowni i innych miejsc zbytu,
wszelkich towarów służących do jawnego nadużywania opcji komentarzy (sprzedaż zapałek, kartek papieru, tapet na pulpit w komputerze),
dowodów rejestracyjnych oraz kart pojazdu oferowanych bez pojazdów, do których je wydano,
prac dyplomowych, licencjackich, magisterskich, itp.,
niewypełnionych kart gwarancyjnych oraz innych dokumentów in blanco,
ofert pracy, kupna i zamiany,
programów, publikacji elektronicznych oraz innych dóbr intelektualnych dostępnych w Internecie za darmo. Objęte są one dodatkowymi restrykcjami:
Uwaga: programy, publikacje elektroniczne i inne dobra intelektualne dostępne za darmo w internecie mogą być wystawione na Świstaku tylko wówczas, gdy spełniają poniższe warunki:
w treści opisu znajduje się wyraźny i działający link (odnośnik) do strony, z której oferowany program/publikację/dobro intelektualne można pobrać za darmo,
sprzedaż oferowanego programu/publikacji/dobra intelektualnego nie narusza praw autora i/lub jest objęta Powszechną Licencją Publiczną (GNU General Public License, GPL),
rybackich narzędzi i urządzeń połowowych:
ciągnione: niewody, przywłoki, tuki, dragi,
stawne: wontony, słępy, drygawice, żaki, mieroże, kozaki, więcierze, wiersze, raczniki, przegrody, przestawy,
elektryczne, a także ich części, służące do połowu ryb przy pomocy prądu elektrycznego,
pozostałe: spławnice, cedzaki, sznury, rzutki, podrywki, pęczki oraz inne narzędzia, służące do połowu ryb pod lodem,
pompy połowowe i węgornie.
systemów do gier liczbowych, systemów inwestycji giełdowych oraz zakładów bukmacherskich, jak również usług związanych z udzielaniem pomocy przy przystępowaniu do takich gier i zawieraniu takich zakładów za wyjątkiem oficjalnych publikacji książkowych posiadających nadany nr ISBN,
przedmiotów zawierających treści nawołujące do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
katalogów wysyłkowych i sprzedaży bezpośredniej służące do zamawiania towarów, z wyjątkiem nieaktualnych katalogów o wartości wyłącznie kolekcjonerskiej,
wyrobów tytoniowych, chyba że o charakterze kolekcjonerskim (stosowny opis powinien każdorazowo znaleźć się na aukcji z tytoniem kolekcjonerskim) lub tytoniu w postaci liści nieodżyłowanych i nieprzetworzonych; przedmiot można uznać za kolekcjonerski, jeżeli posiada unikatowe opakowanie świadczące o jego wartości, w opisie aukcji nie znajdują się infromacje o przeznaczeniu wyrobu do spożycia, jego waga nie przekracza 150 gram (dotyczy tytoniu ciętego),
korpusów radioodtwarzaczy chyba, że Sprzedający posiada dowód zakupu radioodtwarzacza i umieści na aukcji numer seryjny lub identyfikacyjny odtwarzacza,
Srebrnych, czyli punktów przyznawanych w ramach programu lojalnościowego serwisu Odlotek.pl.
Zakazowi promowania towarów w serwisie Odlotek.pl podlegają:
wszystkie towary wymienione w punkcie XIII.1 Regulaminu,
rzeczy używane,
wszelkie materiały erotyczne i pornograficzne,
tytoń oraz nasiona tytoniu (w tym również o charakterze kolekcjonerskim),
nasiona marihuany,
wszelkiego rodzaju broń (w tym również o charakterze kolekcjonerskim).
Za prawdziwość złożonego oświadczenia odpowiada Sprzedający. Nieprawdziwe oświadczenie może narazić Sprzedającego na odpowiedzialność karną.

Zastrzegamy sobie możliwość usunięcia każdej aukcji niezgodnej z Regulaminem (listą Towarów Zakazanych) lub aukcji budzącej wątpliwości. Użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany, wraz z podaniem powodu usunięcia aukcji. Usunięta aukcja nie może zostać przywrócona.

Serwis Odlotek.pl zastrzega sobie możliwość zmiany (modyfikacji) powyższej listy w każdej chwili informując o tym użytkowników serwisu poprzez wskazanie daty ostatniej zmiany na początku treści Regulaminu.







 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem